کسب و کارتان را کرونایی کنید! – استادیار
چرا باید کسب و کارتان مانند کرونا رفتار کند؟
شاید در نگاه اول تیتر این مقاله به نظر شما ترسناک و در برخی مواقع خنده دار باشد ولی از آنجایی که در حال نوستن کتابی به همین عنوان هستم که در آن ویژگی یک کسب و کار کرونایی را برایتان به طور کامل هم از لحاظ بیولوژیک (تحصیلات پایه ای خود تا مقطع فوق لیسانس) و همچنین جنبه های سوشال، مارکتینگ و حتی جنبه های ظاهرا بی ربط دیجیتال (این چند مورد اخیر تحصیلات پیرامونی و دوره دکترای بنده میباشد) به طور کامل و مبسوطی شرح داده ام ولی کلیت و چکیده عصاره شده آن به این معنی خواهد بود که باید با ترفندهایی که در داخل کتاب گفته ام کاری کنید زمانی که خبری از شما هم نیست باز هم مردم درباره شما صحبت کنند و هم یک اقدام در راستای اهداف سازمانی شما انجام دهند که این اقدام آنها گاهی اجباری و حتی علارغم میل باطنی کاربران یا جامعه هدفتان خواهد بود.
مثال عینی و تصویری آن که برای اکثر ما پیش آمده این است: با وجودی که ممکن است در یک اتوبوس همه سالم باشند ولی همگان علاوه بر اینکه به دیده تردید به هم خیره و چند ثانیه کامل هم را برانداز میکنند اکثرا علارغم میل باطنی ماسک ها را به صورت میزنند و در واقع یک اقدام به عمل یا call to action را خواسته و نا خواسته انجام میدهند چراکه ویروس کرونا این ضرورت را ایجاد کرده حتی اگر حضور نداشته باشد!
مقاله چه کسب و کارهایی در شرایط بحران موفق میشوند؟ را هم بخوانید
کسب و کار کرونایی
از طرفی قدرت سرایت و اصطلاحا دهان به دهان شدن کرونا هم بسیار بالاست و این ویروس را از سایر رقبایش متمایز کرده! یعنی کافیست به محدوده 1 متری فردی که کرونا دارد وارد شوید. در این شرایط به احتمال بالای 60 درصد اگر ماسک نزده باشید و اقدام به عمل یا call to action مورد نظر کرونا انجام نشده باشد کاملا درگیر آن خواهید شد و این برای کرونا یعنی بازی دو سر برد. یا اقدام به عمل یا خود میشوید عاملی برای دهان به دهان شدن کرونا و قدرتمند تر شدن آن در محیط زیست یا کنامش!
حرفه ای تر از گاو بنفش
پس یک درجه حرفه ای تر و کامل تر از گاو بنفش بودن کسب و کارتان این است که استراتژی آن به گونه ای طراحی شود تا کرونایی رفتار کند چون در حالت گاو بنفش بیشتر احساسات مخاطبانتان کسب و کارتان را تقویت مینماید و شما از حواس پنج گانه مخاطبانتان برای جلب توجه و متمایز و در چشم بودن برندتان استفاده میکنید ولی در کسب و کارهای کرونایی علاوه بر احساسات، شما روی منطق کاربرانتان هم مستقیما تاثیر میگزارید و به گونه ای کسب و کارتان طراحی میشود که علاوه بر نیاز مخاطبان ترس هم چاشنی برای برندسازی شما توسط ایشان خواهد بود.
در ادامه همین صفحه هر هفته مطالبی از کتاب کسب و کارتان را کرونایی کنید قرار میدهم و سعی مینمایم برای کاربران فایل الکترونیکی کتاب را با هزینه پایین قرار دهم و قبل از آنکه کتاب فیزیکی آن در داخل سایت قرار بگیرد که حاصل سالها تحقیقات بنده و دوستانم در حوزه بازاریابی و فروش بر پایه تئوری های بیولوژیک مغز محور است و در موسسه ملی ژنتیک و بیمارستان بعثت برای برخی فصولی که احتیاج به جامعه آماری مورد آزمایش با دستگاه هایی مانند نوار مغز و عکس برداری های پیشرفته بود فعالیت انجام شده که کامل در کتاب ذکر کرده ایم.
12241 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
My family members every time say that I am wasting my time here at web,
except I know I am getting experience all the time by reading such good articles.
https://pornobed.com/
I think that is one of the most important info for me.
And i’m glad reading your article. However should statement on few general issues, The site taste is
wonderful, the articles is in reality great : D. Good task, cheers
What’s up it’s me, I am also visiting this website on a regular basis, this website is actually nice and the visitors
are in fact sharing fastidious thoughts.
Heya i am for the first time here. I found this board and I find It really useful
& it helped me out a lot. I’m hoping to provide something back and help others like you aided me.